vrijdag 5 maart 2021

Knuffel!

 Onze week ging van start.

We brachten onze lievelingsknuffel mee naar school.












We mochten ermee spelen, de knuffels bij elkaar.


Nadat ze heel wat hadden gespeeld kregen ze van de kindjes een vaste plaats in de kring.


Op het einde van de dag werden de knuffels in slaap gewiegd.

'Slaap beertje, slaap
daar buiten loopt een schaap.
Een schaap met witte voetjes, 
drinkt zijn melk zo zoetjes.
Slaap beertje, slaap!'


Wij gingen aan de slag met verf en zand. 
Wat een ruwe vacht had deze knuffelbeer.









We maakten niet alleen beren met een ruwe vacht.
We zorgden ook voor beren met een hele zachte vacht.







En niet te vergeten...
Harige beren!





We maakten ook een vriendschapsknuffel.

'Snuffeltje, snuffeltje
mijn allerliefste knuffeltje
mijn wonderzacht en lief konijntje klein.
Snuffeltje, snuffeltje
mijn allerliefste knuffeltje
wil je voor altijd bij me zijn?!'

https://www.youtube.com/watch?v=EPWI3Nonk9o








Nadat we onze vriendschapsknuffel hadden versiert, mochten ze me helpen om hen op te vullen.
Zo werd de knuffel lekker zacht.




Tussendoor wil ik toch heel graag een dikke duim geven aan de hulpjes van de dag!
Elke dag wordt een ander kindje de helper van de dag, wat doen ze dit heel erg goed!



We hebben niet alleen geknutseld!

De beren voorzien van ogen, neus en mond.
En Clara wilde er ook graag teentjes bij. 



 Even paniek, onze foto's in stukken!
Dan maar puzzelen...





Nog snel even de strijk doen, zodat de beertjes lekker warm liggen.



Samen koken en melk opwarmen...



Omdat het de voorleesweek is, staan de boekjes ook centraal in de klas.






Om onze week af te sluiten hebben we berenboterhammen gemaakt én gegeten!

Er werd gesmeerd en gestrooid...







Nog een paar oogjes, neus en mond.












En proeven maar!!!!





Ik zag twee beren, 
broodjes smeren.
Oh, dat was een wonder!
Wat een wonder, boven wonder
dat die beren smeren konden.
Hi hi hi, ha ha ha
'k stond erbij en ik keek ernaar!

https://www.youtube.com/watch?v=tAW6RrJjDfE



Een heel fijn weekend vriendjes, tot maandag!!! 💖



Geen opmerkingen:

Een reactie posten